گام چهارم مدیریت دانش

• گام چهارم: عملکردهای مدیریت دانش

۱) کسب/ جمع‌آوری/ اخذ شیوه‌ها و ابزارهایی برای جمع‌آوری اطلاعات

از تمامی منابع مهم برای سازمان شامل مهارت و تجربیات افراد، مستندات الکترونیکی، صفحات اینترانت، پایگاه‌های داده و …

۲) خلق، کمک به توسعه ایجاد امکان خلق و کمک به توسعه دانش از طریق یادگیری پیش از، در خلال و پس از عمل

۳) کدگزاری/ سازمان‌دهی ایجاد یک بسته برای نگهداری دانش در پایگاه دانش به شکلی که اطلاعات به شیوه‌ای با مفهوم، سازمان‌دهی و دسته‌بندی شود تا با انعطاف‌پذیری بالا موجب سهولت در استفاده گردد.

۴) توزیع/ تحویل/ انتشار ایجاد امکان یافتن و دسترسی به دانش کسب شده، صرف نظر از محل آن، حتی زمانی که دقیقا نمی‌دانیم دانشگر به دنبال چه می‌گردد.

۵) به اشتراک گذاری/ تعامل ایجاد مکانیزمی برای تعامل موثر که دانش را از منبع آن به مقصدهای مودر نظر برساند.

۶) استفاده مجدد/ پالایش/ ممیزی/ ارزیابی ایجاد امکان پالایش و تحلیل دانش و محتواهایی که در پایگاه دانش و حافظه سازمانی وجود دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *